• صفحه نخست
  • درباره ما
    همه در دنیائی کوچک زندگی می کنیم . آرمان ها و اهدافی یگانه داریم و همگی برای دست یابی به آن تلاش می کنیم . دردها و شادی های یکسانی را تجربه کرده ایم و با چالش ها و مشکلاتی مشترک روبرو هستیم. بیائید دقایقی از ا ین دنیا سفر کنیم و به دنیای بهایی برویم . دنیائی که در دل دنیای ماست . ببینیم چگونه مفاهیم ، ارزش ها و عقاید ، زندگی و حیات ، خدمت و فعالیت در آن معنا می یابد و جلوه می کند و عالم بهائی چگونه و تا چه اندازه توانسته است با تلاش های مستمر، این نحوه حیات را در زندگی خویش و در تلاش برای خدمت و مساعدت به عالم انسانی جلوه بخشد و نمایان سازد. شما را به مشارکت در ساختن دنیائی متعالی تر و بهتر دعوت می کنیم . با ما در سایت...
    Stay
  • تماس با ما

    تماس

    Stay
  • بخش ها
  • فعالیت ها

تالار گفتگو (2)(بیانی از حضرت عبدالبها)

حضرت عبدالبها می فرمایند:

در هر دوری امر به الفت بود و حکم به محبّت ولی محصور در دائره ياران موافق بود نه با دشمنان مخالف ،امّا الحمد للّه که در اين دور بديع اوامر الهيّه محدود به حدّی نه و محصور در طائفه نيست جميع ياران را به الفت و محبّت و رعايت و عنايت و مهربانی به جميع امم امر مي فرمايد حال احبّای الهی بايد به موجب اين تعاليم ربّا نی قيام کنند اطفال بشر را پدر مهربان باشند و جوانان انسان را برادر غمخوار گردند و سا لخوردگان را اولاد جانفشان شوند مقصود اين است که بايد با کلّ حتّی دشمنان به نهايت روح و ريحان محبّ و مهربان بود . در مقابل اذيّت و جفا نهايت وفا مجری داريد و در موارد ظهور بغضا به نهايت صفا معامله کنيد سهم و سنان را سينه ئی مانند آئينه هدف نمائيد و طعن و شتم و لعن را به کمال محبّت مقابلی کنيد تا جميع امم مشاهدهء قوّت اسم اعظم نمايند و کلّ ملل معترف به قدرت جمال قدم گردند که چگونه بنيان بيگانگی برانداخت و امم عالم را به وحدانيّت و يگانگی هدايت فرمود و عالم ا نساني را نورانی کرد و جهان خاک را تابناک فرمود .

منتخباتى از مكاتيب حضرت عبدالبهاء جلد ۱ص19

شرایط فعلی را چگونه می بینید که دایره محبت این چنین گسترش یافته است ؟
بنظر شما محبت میتواند محدود به حدودی باشد؟ حتی به دشمنان؟
چگونه میتوانیم برای عمل به موجب این تعالیم الهی قیام کنیم ؟ چه باید بکنیم؟ چه مشکلات و موانعی برایمان وجود دارد ؟
در این صورت آیا دشمنان بر اذیت و جفای خود نمی افزایند ؟
نتیجه الفت و محبّت و رعايت و عنايت و مهربانی به جميع امم چه خواهد بود ؟

فعالیت ها: 

دیدگاه‌ها

آیا محبت به دشمنان یک ایده آل دور از دسترس نیست ؟

دوست عزیز تعبیر شما از دشمن چیه ؟ چه کسی را دشمن می دانید ؟

در ادوار گذشته دایره شمول محبت به فرموده مبارک محصور دریاران موافق بود . حضرت مسیح می فرماید : همسایه خود را محبت نما . حضرت محمد انماالمومنون اخوه می فرماید ولی در این دور چون اسباب محبت به همه نوع بشر فراهم شده حضرت عبدالبهاء محبت به همه را امر می فرمایند . با توجه به ظهور این امردردوران بلوغ عالم انسانی ، هر کسی می تواند با دیگران از هررنگ ، عقیده ، نژآد و ... با محبت و آشتی جویانه زندگی کند

به نظر من در دنیای کنونی همه چیز برای نزدیکی و اتحادانسان ها فراهم شده . همانطور که گفته می شود دنیا مانند دهکده ای شده که همه با تکنولوژی جدید می توانند با هم مرتبط باشند.

فکر کنم حقیقت هر چیز موقعی که در شرایط سخت و یا امتحان قرار می گیرد ظاهر می شود. به همین ترتیب محبت وقتی واقعی است که مرز نداشته باشدو موقعی که بتوانیم به دشمن هم نهایت محبت داشته با شیم می فهمیم که در عشق ورزیدن به دیگران صادق هستیم.

وقتی ما در ابراز عشق و محبت به افراد نزدیک و همخونمان مشکل داریم چگونه می شود همه را حتی دشمنان را دوست داشت ؟فقط شعاری زیباست.

در دنیای امروز تنها راه حل مسائل جوامع بشری زیستن در دایره محبت است در دایره ای بدون مرز همراه و هم درد دیگران شدن بدون غرض و توقع ما همه برای محبت خلق شده ایم و این کار باید از خانه ها و کوچکترین واحد ها شروع شود به عبارتی هر کس از خود تغییر را شروع کند و با جلوه های عملی در رفتار دیگران را نیز تشویق به همراهی کند تا تمام این حرفها از جنبه شعار خارج شود و بتوان آن ها را در جامعه دید و لمس کرد

کدام قسمت بیان مبارک برروی شما تأثیر بیشتری گذاشته است ؟یا به بیان دیگر کدام قسمت دارای اهمیت بیشتری است ؟ نظر خود را باسایرین در میان گذارید .

همراهان صمیمی ، وقتتان بخیر . به تالار گفتگو خوش آمدید . منتظر دریافت نظرات و دیدگاه های شما هستیم .

این که فرموده اند احبای الهی باید برای این اقدام قیام کنند بسیار جالب است

صفاتی که برای فرد ذکر کرده اند بسیار جالب است:
پدر مهربان، برادر غمخوار ،اولاد جانفشان

امکانات

فعالیت ها

سایت دنیای بهائی