- صفحه نخست
-
درباره ما
همه در دنیائی کوچک زندگی می کنیم . آرمان ها و اهدافی یگانه داریم و همگی برای دست یابی به آن تلاش می کنیم . دردها و شادی های یکسانی را تجربه کرده ایم و با چالش ها و مشکلاتی مشترک روبرو هستیم. بیائید دقایقی از ا ین دنیا سفر کنیم و به دنیای بهایی برویم . دنیائی که در دل دنیای ماست . ببینیم چگونه مفاهیم ، ارزش ها و عقاید ، زندگی و حیات ، خدمت و فعالیت در آن معنا می یابد و جلوه می کند و عالم بهائی چگونه و تا چه اندازه توانسته است با تلاش های مستمر، این نحوه حیات را در زندگی خویش و در تلاش برای خدمت و مساعدت به عالم انسانی جلوه بخشد و نمایان سازد. شما را به مشارکت در ساختن دنیائی متعالی تر و بهتر دعوت می کنیم . با ما در سایت...Stay
-
تماس با ما
تماس
Stay - بخش ها
- فعالیت ها
برروی سؤالات زیر تفکَر کنیم و پاسخ آنها را از بیانات مبارکه
دریابیم . درک و فهم خودرا در بخش نظرات (comments)در پائین این قسمت با سایرین
درمیان گذاریم .
1) بردباری و مدارا یعنی چه ؟ مفهوم آن چیست ؟
2) برای بردبار بودن ، چه صفات دیگری را باید در خود پرورش دهیم ؟ چگونه می
توانیم بردباری و مدارا را در پیرامون خود ترویج دهیم ؟
3) چه عواملی ( در افراد و جامعه ) مانع ظهور بردباری می شود ؟
اصحاب صفا و وفا بايد با جميع اهل عالم به روح و ريحان معاشرت نمايند چه که معاشرت
سبب اتّحاد و اتّفاق بوده و هست و اتّحاد واتّفاق سبب نظم عالم و حيات امم است .
طوبی از برای نفوسی که به حبل شفقت و رأفت متمسّکند و از ضغينه و بغضاء فارغ و آزاد
.اين مظلوم اهل عالم را وصيّت می نمايد به بردباری و نيکوکاری . اين دو دو سراجند
از برای ظلمت عالم و دو معلّمند از برای دانائی امم . طوبی لمن فاز و ويل للغافلين
.
حضرت بهاءالله : آيات الهى جلد ۱ ص5
ای برادران ، با يکديگر مدارا نمائيد و از دنيا دل برداريد .
به عزّت افتخار منمائيد و از ذلت ننگ مداريد . قسم به جمالم که کلّ را از تراب خلق
نمودم و البتّه به خاک راجع فرمايم .
حضرت بهاءالله : مجموعه الواح مباركه ، چاپ مصر
... به اتّفاق ، آفاقِ عالم منوّر و روشن و مقصود از اتّفاق ، اجتماع است و مقصود
از اجتماع ، اعانت يکديگر . و اسبابی که در ظاهر سبب اتّحاد و الفت و ارشاد و محبّت
است بردباری و نيکوکاری است . در يکی از الواح به اين کلمه عليا نطق نموديم : "
طوبی از برای نفسی که در ليالی در فراش وارد شود در حالتی که قلبش مطهّر است از
ضغينه و بغضا " و " لَيسَ الفخرُ لِمَن يُحِبُّ الوطنَ بل لِمَن يُحِبُّ العالم " .
حضرت بهاءالله : آيات الهى جلد ۲ ص216
جميع از برای اصلاح عالم خلق شدهاند . لعمر اللّه شئونات
درّندههای ارض لايق انسان نبوده و نيست . شأن انسان رحمت و محبّت و شفقت و بردباری
با جميع اهل عالم بوده و خواهد بود . بگو ای دوستان اين کوثر اصفی از اصبع عنايت
مالک اسماء جاری . بنوشيد و به اسمش بنوشانيد تا اوليای ارض به يقين مبين بدانند که
حقّ از برای چه آمده و ايشان از برای چه خلق شدهاند
حضرت بهاءالله : آیات الهی ج1 ص 83
عالم انسانی به مرافقت و بردباری ساکن و مستريح و الّا هر روز جدالی و
نزاعی بر پا . از حقّ متعال اين فا نی آمل و سائل که ضغينه و بغضا را از عالم
بردارد و اختلاف را به اتّحاد و نفاق را به وفاق مبدّل فرمايد . اوست بر هر شيئی
قادر و توانا .
حضرت بهاءالله : آيات الهى جلد ۲ ص161
- 18171 رؤیت
دیدگاهها
همراه
د, 25/08/1388 - 20:17
پیوند ثابت
بردباری یعنی تحمل شنیدن نظرات مخالف و دیگران
مدارا یعنی مانند دایره گوشه تیز نداشتن انعطاف پذیری
همراه
د, 25/08/1388 - 20:20
پیوند ثابت
راه عملی این است که شب موقع خوابیدن قلبمان از هر گونه کینه و دشمنی پاک و منزه باشد و قلبمان سرشار از محبت اهل عالم باشد
همراه
د, 25/08/1388 - 20:26
پیوند ثابت
عوامل اجتماعی ،خشونت را ترویج میکند و هر کس فکر می کند حق فقط به جانب اوست و باید انرا با زور و اجبار بر دیگران تحمیل نماید. رسانه های جمعی مانع ظهور بردباری می شوند .
Ezatollah
د, 25/08/1388 - 20:46
پیوند ثابت
تحمل رنج و راضی بودن به رضای حق
Ezatollah
د, 25/08/1388 - 20:52
پیوند ثابت
"ای ثابت بر پیمان انصاف اینست که خیلی در مشقت و زحمت افتادی ولی رحمتست زیرا در راه احدیتست. تلخی شیرین است زهر دریاقست بلا صفاست جفا وفاست ، محزون مباش مسرور و مشعوف گرد که الحمدالله لیاقت آنرا داشتی که در سبیل الهی گرفتار زحمت بیشمار شوی..."
همراه
د, 25/08/1388 - 22:19
پیوند ثابت
به نظر من برای بردباربودن باید از خود گذشتگی و بخشش را در خودمان پرورش دهیم . از افکار و خواسته ها ی خودمان بتوانیم بگذریم و به افکار و خواسته ها دیگران هم توجه کنیم
jalil
د, 25/08/1388 - 22:34
پیوند ثابت
بردباری به معنی صبر وشکیبائی و تحمل است و از صفات پسندیده در انسان هرکس بتواند بردبار باشد حتما دلهای زیادی را بدست خواهد آورد.
و اما مدارا که خود مکمل بردباری هست و با بردباری میتوان مدارا نیز نمود. یکی از معانی مدارا چشم پوشی است .